HTML

2018.08.30. 18:56 faecesmixer

Fizess előre az online marketingért. Remek ötlet.

Címkék: Webáruház Online marketing Csaló Adwords SEO elemzés Szélhámos Előre fizetés Kulcsszókutatás Kulccsszóelemzés

Megfizettem a tanulópénzt. Megosztom a sztorit, lehet belőle okulni.

Úgy kezdődött, hogy ismerős ajánlása útján február 2-án vettem fel a kapcsolatot a „szakemberrel”, hogy végezné el a webáruházam SEO optimalizálását. Annak rendje és módja szerint elmondta, hogy ezt egy SEO elemzés után tudja vállalni. Valahogy így:
a lényeg hogy első körben egy teljes körű elemzésre adnék ajánlatot, ami két hónapig tartana összesenebben benne van a teljes SEO elemzés Weboldal sebesség elemzés Tartalom elemzése Felhasználók viselkedésének statisztikái Hőtérképek Videofelvételek vásárlásokról A/B tesztek Kulcsszóelemzés adwordshöz és SEO -hoz külön külön

Aztán még erről is beszélt:
„Utána az eredmények alapján ki tudnék dolgozni neked tartalmakat az oldalra, amiket fel is vinnék és megszerkesztenék, ezek plusz tartalmak jelenlegi oldalakhoz, új aloldalak és termékválogatások (plusz kategóriák), emellett az adwords kampányt is rendbe lehetne tenni. hirdetési költségekkel együtt havi 100-150 ezer ft költsége lenne, elindulva egy minimális hirdetési költségkeretből, amin kezdeti tapasztalatok alapján igényeid szerint emelhetünk.”

Március 21-ig valahogy eltelt az idő, de ekkor elérkezett a pillanat, megállapodtunk. Kaptam árajánlatot, azt elfogadtam és március 22-én meg is érkezett a számla. Mivel ismerős ajánlotta, nem gyanakodtam, ezért csupán ezt írtam neki:
„Átutaltam. Kapok valami szerződést?”
Na, a válsz már gyanús volt, de még mindig bizakodtam:
„Ahhoz szabadúszóként túl kicsi vagyok hogy ügyvéddel bajlódjak, azonban az írott árajánlat amit korábban átküldtem (csatoltam most pdf-ben is), a ptk. szerint szerződésnek minősül.”

És íme, az ajánlat:

nevtelen1.png

Mint látható az árajánlat/szerződésben a korábbi két hónapos elemzés egy hónapra zsugorodott. Nem én kértem, ő írta. Az árajánlatot kísérő levélben a következő mondat szerepelt:
Eközben rengeteg kérdést fogok feltenni, illetve ha bármi kérdésed van közben, szívesen válaszolok.
Utólag végig nézve a levelezésünket, egyetlen egy kérdést sem találtam. 

Nem akarok senkit fárasztani a „na mi van már, hogy állunk?”, „jól, haladunk” levelezgetéssel, úgyhogy átugranék május 5-ére, amikor megkértem, hogy a széthullóban lévő, éppen akkor senki által nem kezelt Adwors kampányaimat ugyan rázná már gatyába.
Erre május 14-én küldött is ajánlatot, nem is volt drága, és láss csodát, nem kért előre pénzt. Itt jegyezném meg, hogy levélváltásunk során, egy kukkot nem szólt arról, hogy az Adwors beállítása akkora erőforrást igényel, hogy amiatt teljes egészében le kell állnia az egyébként már lejárt határidejű SEO elemzéssel.

Rövidesen mókolt is valamit az Adwords fiókban, de félbehagyta, azzal, hogy majd befejezi. Hála az égnek, erre nem került sor, így az addigiakhoz képest csak egy kicsit lett rosszabb. Képzelem mi történt volna, ha folytatja.

ITT JÖN A LÉNYEG:

Június 15-én Ezt írta:
Két dolog viszont aggasztó:
A weboldalra érkező több ezer látogatóból már a beavatkozásom előtt se volt egy konverzió sem amióta a pangás elkezdődött. - Ezen hirdetésekkel nem lehet önmagában segíteni (ahogy erre figyelmeztettelek), ehhez a weboldalt kell átalakítani és a marketingstratégiát, erre fogom küldeni a hónapban a javaslatom.
A hirdetések kattintásonkénti költsége magas, mivel nagy a verseny más hirdetőkkel, akiknek a weboldalait az adott keresési kifejezésekre felevánsabbnak ítéli meg a google.

Erre kigyűjtöttem az adatokat és elküldtem neki. Íme:
Májusban 83 db megrendelés volt. 30 db megrendelés jött az árukeresőből, 9 db a google.com-ról, 16 db a google.hu-ról, 4 db az olcsobbat.hu-ról, 3 db az árgépből, 1 db a depo-ból és 20 db egyéb helyekről, amiből 9 db vaterás volt.
Júniusban eddig 34 db megrendelés volt. 15 db megrendelés jött az árukeresőből, 4 db a google.com-ról, 5 db a google.hu-ról, 1 db az olcsobbat.hu-ról, 2 db az árgépből, és 7 db egyéb helyekről, amiből 4 db vaterás volt.
Biztos, hogy jól méri a Google a konverziót?

A következőt válaszolta:
Nem, elnézést, a konverziók mérése hibásan működik az adwordsben, az összefoglaló grafiokonon, és a kampányok/hirdetések listáiban se mutatja a konverziókat, pedig össze van kapcsolva az analytics-el.

Ezek után kérdezem én, mi az ördögből mért és kalkulált március 22-től június közepéig, ha csak ekkor derült ki számára, hogy az eszközök, amiknek az adataiból elvileg dolgozott, egyáltalán nem mérnek jól?

Június 23. Ezt a levelet kaptam.
Kedves ******,
Az adatgyűjtés gyümölcse végre beért, hétfő késő este fogom küldeni a SEO elemzést, online marketing stratégiát, és beizzítom a remarketing kampányt is a meglévő adwords hirdetések mellé.
Üdv,

(Ilyesmi levél már többször is volt, csak túl sok lett volna itt mindet megjeleníteni.)

Július 13-án ezt válaszoltam:
Szia! Melyik hétfőn?

Ezután vártam két napot, és mivel választ sem kaptam, egy elég hosszú és részletes levélben felmondtam a szerződést és kértem, hogy utalja vissza a pénzemet.
Érdekes módon erre már másnap reagált, és persze nem azt írta, hogy utalt, hanem elkezdte a szerecsent mosdatni, és hirtelen előrántott valami elemzés félét, amit csatolt a leveléhez.

Íme a levél:
Sajnálom a döntést, a sok csúszás részben annak is volt köszönhető, hogy a hirtelen kért adwords kampány amit megcsináltam, annyi idővel kitolta az elemzést, hogy közben már más újabb projektek idejébe belefutottam, amik előtt az eredeti terveim szerint lezártam volna már az elemzést.
Sajnos a látogatók számát valóban nem sikerült növelni, azonban a hirdetések hatékonyságában láttam némi javulást, ami a csatolt elemzésben mellékelt adatokból látszik.
Az elemzést elkészült, amit csatolva küldök, az adwords kampánymenedzselés díjától pedig a korábban ígért garanciámra és a történtekre tekintettel eltekintek, azt ingyenes plusz szolgáltatásként megcsináltam.
Mivel az elemzés elkészült, amibe rengeteg munkaórát és ezenfelül a használt eszközökre licenszdíjakat is belefektettem, az összeget visszautalni nem áll módomban.
Természetesen az elemzésben javasolt dolgok kivitelezésével kapcsolatos technikai kérdésekre szívesen válaszolok, akkor is ha nem velem szeretnéd kiviteleztetni.

No comment.

Az „elemzésről”:

36 oldal
Ebből
2,5 oldal tartalomjegyzék,
11 oldalon van 1-1 ábra, többnyire valami ingyenes szoftverből nyert hőtérképek, meg néhány diagramm, gyanítom az Analyticsből. (az ábrák többségükben 1 negyed oldalt se tesznek ki.
3 oldalon ez egy szem ábra mellett 2-3 sor szöveg,
1 oldal, amin mindössze 4 db szó található
Maradt elvileg 18,5 oldalnyi szöveg. Ez így egész jól hangzana, csakhogy ezeknek a szövegeknek a jelentős részét Ctrl+C, Ctrl+V állította elő, valamiféle soha meg nem nevezett elemző szoftverekből, amikre állítólag direkt az én kedvemért licence díjat fizetett. Ami szöveg a sajátja volt, abban sem igazán akadt saját gondolat, érdemi javaslat meg semmi.
Javaslatai közül csak egy gyöngyszem:

Javaslat


Határozzunk meg kulcsszóelemzéssel kétféle kulcsszólistát:

WTF?
Lehet, hogy én hülye vagyok az online marketinghez, de olvasni azért még tudok.

Ez szerepelt az árajánlatában:• Kulccsszóelemzés 10 057 Ft   12 773 Ft

Akkor miért ajánlja nekem az elemzésnek nevezett irományában, hogy végezzünk kulcsszóelemzést? Nem az lett volna a feladat, hogy a kulcsszóelemzés, úgy kompletten mellékletét képezze az elemzésének, és arra építve adjon konkrét tanácsokat?
Nem is elemzem tovább. Most már csak a koronát teszem fel a tetejére.

Szó szót követett, természetesen nem jutottunk dűlőre. Jeleztem, hogy jogi útra terelem, és első körben küldök neki egy ügyvédi felszólítást. A következő választ bírta kiagyalni:
„Az ügyvéd levelét várjuk szeretettel a cég levelezési címén, és nagyon szívesen válaszolunk rá neki is, hogy egy munka átadása után, a számla kiegyenlítése után több mint 20 nappal miért nem élhet követeléssel.”
Hát nem gyönyörű? Előre kéri a pénzt, hónapokig nem végzi el a munkát, majd arra hivatkozik, hogy a számla kiállítása után 20 nappal...

Természetesen beszéltem ügyvéddel, aki azt mondta hogy, az ilyen csalók nagyon is tisztában vannak azzal, hogy a disznóságaik csak igen macerásan és költségesen peresíthetők, ami valóban így is van, ezért csak azt tudja javasolni, hogy vérmérsékletem szerint vágjam pofán, veressem meg, vagy írjak róla szépeket a social mediában.

Bár szívem szerint az első kettőt választottam volna, de azt sajnos a neveltetésem nem engedi, ezért most maradtam ennél a kis szösszenetnél, a nagyérdemű okulására.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://faecesmixer.blog.hu/api/trackback/id/tr8114212473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása